Tinc Shop

Advanced Content Creation

3. Semesters eksamensprojekt

Dette projekt var eksamensprojektet i slutningen af 3. semester. Det var et individuelt projekt, og jeg valgte at arbejde med firmaet Tinc, som er et lille bæredygtigt firma, der sælger bæredygtige og økologiske produkter. Jeg skulle udvikle en SoMe strategi for virksomheden, med det formål at øge kendskabsgraden af virksomheden, og øge engagementet hos målgruppen.

 

Jeg skulle skabe værdiskabende content, som øger engagementet blandt målgruppen, og finde en måde hvorpå budskabet kunne formidles til målgruppen gennem SoMe strategien. Derudover skulle jeg vha. paid content tiltrække målgruppen.

 

Under projektforløbet skulle jeg inddrage og anvende teorier, metoder og relevante værktøjer fra 1., 2. og 3. semester.

Strategi for Paid, Owned og Earned

For at kunne udvikle en paid, owned og earned strategi har jeg taget udgangspunkt i målgruppen og virksomhedens problemstilling.

Owned

Skal øge engagementet (Måle på likes og kommentarer på SoMe kontiene)

 

Skal øge kendskabsgraden og den digitale tilstedeværelse (de vil gerne på TikTok)

 

Skal øge salg på hjemmeside (Hvis opslagene har CTA som viderestiller brugeren til website, kan man spore antal klik via google analytics)

Paid

Skal skabe awareness, og øge kendskabsgraden af virksomheden.

 

Skal øge salg på hjemmeside (Hvis opslagene har CTA som viderestiller brugeren til website, kan man spore antal klik via google analytics )

Earned

Gennem owned og paid content skal virksomheden påvirke brugerne til at lave brugergeneret content med hashtagget #TINCER. Det er for at skabe et community, og give målgruppen en følelse af fællesskab.

 

Da TINC ikke har en særlig stærk SoMe modenhed, kan man konkludere, at de ikke er modne nok til influencer marketing.

Udarbejdet content