Markblomst

Dette projekt var eksamensprojektet i slutningen af 2. semester. Det var et gruppeprojekt, og min gruppe og jeg valgte at arbejde med firmaet Markblomst, som er et lille nyopstartet firma, der sælger bæredygtige og økologiske blomsterbuketter. Vi skulle udvikle et koncept og en interaktiv digital prototype for Markblomst og dette koncept skulle skabe værdi for kunden. Under projektforløbet skulle vi inddrage og anvende teorier, metoder og relevante værktøjer fra 2. semester og 1. semester. 

Vi lavede en hjemmeside som skulle fungere som et informationssite. Her kunne brugerne finde informationer om virksomheden,  samt få inspiration og læse “gør det selv” tips. Dette site fungerer også som et sted hvor virksomheden kan udtrykke deres vigtige budskab, da det var enormt vigtigt for vores kunde at sprede budskabet om hvorfor man hellere skal købe bæredygtigt og økologisk. 

Se hjemmesiden her.

Logo og Illustrationer

Vi skulle dertil også udvikle en visuel identitet til virksomheden.

SOME

Efter vi havde afleveret rapport og URL til hjemmesiden, begyndte vi på at videreudvikle. Her valgte vi at optimere virksomhedens sociale medier, fordi kunden ønskede at øge kendskabet til virksomheden. Det er i denne sammenhæng derfor oplagt at kigge på sociale medier. Hertil lavede vi en Contentplan og et Årshjul, for at bedre vedligeholde målgruppens interesse hele året. Vi lagde strategier for hvad der lægges op på de sociale medier, og hvornår det lægges op, for at nå ud til flest mulige mennesker, på den bedst mulige måde.

Advanced Content Creation

Opdateres

Praktik

Opdateres