Markblomst
Markblomst
2. Semesters eksamensprojekt
Dette projekt var eksamensprojektet i slutningen af 2. semester. Det var et gruppeprojekt, og min gruppe og jeg valgte at arbejde med firmaet Markblomst, som er et lille nyopstartet firma, der sælger bæredygtige og økologiske blomsterbuketter. Vi skulle udvikle et koncept og en interaktiv digital prototype for Markblomst og dette koncept skulle skabe værdi for kunden. Under projektforløbet skulle vi inddrage og anvende teorier, metoder og relevante værktøjer fra 2. semester og 1. semester.
Vi lavede en hjemmeside som skulle fungere som et informationssite. Her kunne brugerne finde informationer om virksomheden, samt få inspiration og læse “gør det selv” tips. Dette site fungerer også som et sted hvor virksomheden kan udtrykke deres vigtige budskab, da det var enormt vigtigt for vores kunde at sprede budskabet om hvorfor man hellere skal købe bæredygtigt og økologisk.
Se hjemmesiden her.
Logo og Illustrationer
Vi skulle dertil også udvikle en visuel identitet til virksomheden.
SoMe
Efter vi havde afleveret rapport og URL til hjemmesiden, begyndte vi på at videreudvikle. Her valgte vi at optimere virksomhedens sociale medier, fordi kunden ønskede at øge kendskabet til virksomheden. Det er i denne sammenhæng derfor oplagt at kigge på sociale medier. Hertil lavede vi en Contentplan og et Årshjul, for at bedre vedligeholde målgruppens interesse hele året. Vi lagde strategier for hvad der lægges op på de sociale medier, og hvornår det lægges op, for at nå ud til flest mulige mennesker, på den bedst mulige måde.
Advanced Content Creation
3. Semesters eksamensprojekt
Dette projekt var eksamensprojektet i slutningen af 3. semester. Det var et individuelt projekt, og jeg valgte at arbejde med firmaet Tinc, som er et lille bæredygtigt firma, der sælger bæredygtige og økologiske produkter. Jeg skulle udvikle en SoMe strategi for virksomheden, med det formål at øge kendskabsgraden af virksomheden, og øge engagementet hos målgruppen.
Jeg skulle skabe værdiskabende content, som øger engagementet blandt målgruppen, og finde en måde hvorpå budskabet kunne formidles til målgruppen gennem SoMe strategien. Derudover skulle jeg vha. paid content tiltrække målgruppen.
Under projektforløbet skulle jeg inddrage og anvende teorier, metoder og relevante værktøjer fra 1., 2. og 3. semester.
Strategi for Paid, Owned og Earned
For at kunne udvikle en paid, owned og earned strategi har jeg taget udgangspunkt i målgruppen og virksomhedens problemstilling.
Owned
Skal øge engagementet (Måle på likes og kommentarer på SoMe kontiene)
Skal øge kendskabsgraden og den digitale tilstedeværelse (de vil gerne på TikTok)
Skal øge salg på hjemmeside (Hvis opslagene har CTA som viderestiller brugeren til website, kan man spore antal klik via google analytics)
Paid
Skal skabe awareness, og øge kendskabsgraden af virksomheden.
Skal øge salg på hjemmeside (Hvis opslagene har CTA som viderestiller brugeren til website, kan man spore antal klik via google analytics )
Earned
Gennem owned og paid content skal virksomheden påvirke brugerne til at lave brugergeneret content med hashtagget #TINCER. Det er for at skabe et community, og give målgruppen en følelse af fællesskab.
Da TINC ikke har en særlig stærk SoMe modenhed, kan man konkludere, at de ikke er modne nok til influencer marketing.